Je identiteit heb je al, het moet alleen nog ontdekt worden.
De invulling van je identiteit als bedrijf is vaak een logisch gevolg van wie jij bent. Dat maakt het makkelijker om keuzes te maken. Je rijdt bewust Opel of BMW, gaat hiken op de Schotse Hooglanden of geniet liever van een strandvakantie. Dat verschil. Herkenbaar? Juist. Zo zitten we in elkaar als mens, maar ook als onderneming. Waarom? Omdat het goed voelt en van binnenuit komt.
Wat wij vervolgens doen is vanuit een gesprek een strategie, campagne of actie ontwikkelen gebaseerd op realistische doelen. Doelen die – binnen een vastgesteld budget – een gewenst resultaat opleveren. Meer omzet, meer volgers, een betere of andere naam, bezoekers op een evenement, een vervulde vacature, noem maar op. Hierbij gebruiken we middelen die je al hebt, passen of vullen deze desgewenst aan en ontwikkelen indien nodig nieuwe. In goed overleg en samenwerking rollen we dit uit conform een heldere planning om de gewenste doelen te realiseren.
De middelen die hierbij worden ingezet variëren van websites tot brochures en van advertenties tot social media. Vaak in combinatie, dat werkt nou eenmaal beter… Essentieel daarbij is wel dat je identiteit aansluit bij je bedrijf. De uitstraling moet kloppen. Klopt dit niet, of onvoldoende, dan ligt bijsturen of helemaal opnieuw beginnen voor de hand (een nieuw logo en huisstijl is relatief snel gemaakt). Uiteraard is dit een investering, maar wel eentje die goed voelt. Beter dan doorgaan met iets wat eigenlijk niet bij je past, of wat je klanten niet vinden passen. Nog erger…