Wat doe je als een gerenommeerd autobedrijf je vraagt mee te denken over een nieuw op te zetten bedrijf voor de verkoop van bedrijfswagens? Dan pak je de auto en scheur je zo snel mogelijk een afspraak in! Nou... zo ging het niet helemaal, maar dat de vaart er vanaf het begin in zat en dat de mannen snel wilden schakelen was wel duidelijk!
Nieuw bedrijf voor bedrijfswagens
Via een wederzijdse relatie was het contact snel gelegd. Men was te spreken over wat Yourdentity al jaren doet voor onze klant ReeDoo en na het jubileumfeest in 2023 werd de knoop doorgehakt. Aan de slag! Er moest een nieuwe naam bedacht worden, er moest een logo komen met een passende slogan en er moest uiteraard ook een website komen. En daarna nog veel meer maar dat is logisch...
Naam bedenken
Na een kennismaking en overleg in Heteren op kantoor bij Arie en Gertjan konden we aan de slag. Het gaat natuurlijk niet altijd zo, maar van de negen naamvoorstellen in de eerste presentatie stond de uiteindelijke naam al op slide 1! MijnWerkbus geeft precies het juiste gevoel. Bingo! Voor een dikke werkbus moet je namelijk hier zijn. De slogan werd uiteindelijk 'partner in unieke bussen'. Men verkoopt hier graag niet even wat anders dan de standaard bedrijfsbusjes. Er wordt altijd meegedacht met de ondernemer. Bij MijnWerkbus kun je erop vertrouwen dat ze alles voor je uit handen nemen, van begin tot eind. Of het nu gaat om het vinden van de meest geschikte werkbus, het personaliseren met accessoires of het toevoegen van functionele opties.
Logo
Autobedrijf de Kruijf is al jaren actief als Vakgarage. De kleuren in die huisstijl zijn zwart, rood en wit. De wens voor het nieuwe logo was om ook dat kleurenpalet voor MijnWerkbus te gebruiken. Daarnaast was er de wens om 'iets van een busje als icoon' in terug te laten komen.
Hiermee zijn we gaan ontwerpen. Met iconen, met initialen, met diverse lettertypen totdat we een basis hadden die paste bij de naam en gewenste uitstraling. Na wat finetunen en uitwerken in een hybride set logo's (toepasbaar voor diverse uitingen, zowel landscape al portrait, maar ook met en zonder slogan, diapositief, in 1 kleur etc.) konden we aan de slag met diverse huisstijlitems zoals een bodywarmer, showplaat (kenteken) en een offertemapje.
Website ontwikkeling
Voor de website hadden Arie en Gertjan al wat contacten uit hun netwerk benaderd. Het juiste gevoel kwam daarbij niet naar boven. Ook voor de website moet niet alleen een goed plan op tafel komen, maar een klik is net zo belangrijk. Omdat het toch snel opgepakt moest worden heb ik voorgesteld om in gesprek te gaan met een partij uit mijn netwerk. Die hebben uiteindelijk de handschoenen opgepakt en we zijn gezamenlijk aan de slag gegaan. De wensen werden in kaart gebracht (er moeten diverse koppelingen gemaakt worden met databases zoals Autotelex en HEXON), wireframes zijn gemaakt, een fotografieplan en moodboards werden uitgewerkt en de webteksten zijn als onderdeel direct meegenomen. Daarnaast, niet onbelangrijk, is een goede en snelle hosting geregeld en zijn er tools voor het meten van diverse data meegenomen.
Nadat de designs waren goedgekeurd is men de website gaan ontwikkelen. Uiteraard responsive. De huisstijl is door ons nog uitgebreid met een iconen-set voor diverse services en/of voertuigkenmerken en we hebben de portretfoto's van alle medewerkers verzorgd. Ook voor de social media-kanalen zijn inmiddels een aantal uitingen gemaakt.
Pand
Naast Vakgarage de Kruijf staat (of stond, liever gezegd) op hetzelfde terrein een grote blauwe hal. Dit wordt zogezegd het pand van MijnWerkbus. Om dit te kunnen gebruiken had het nog wel even wat onderhoud en een likje verf nodig. Dat moest wel want over de hele lengte (2 x ± 12 meter) moesten spanframes komen van bijna 2 meter hoog. Het mooie van de toegepaste frames is dat deze in zwart zijn toegepast waardoor deze van een afstandje wegvallen tegen het pand. Hierdoor komen de doeken nog beter tot hun recht. Ondertussen staan ook de baniervlaggen te wapperen waardoor het hele plaatje compleet is.
Autobelettering
Voor MijnWerkbus is ondertussen ook een VW Caddy volledig in stijl geplakt. Voor de heren is dit een echt paradepaardje geworden. Er is natuurlijk niks mooiers dan een dikke Caddy in de bedrijfskleuren! In de regio Heteren kun je deze zeker een keertje tegenkomen...
Onlangs is voor de braderie in Opheusden tijdens Koningsdag een F1 Sim-racewagen helemaal voorzien van de huisstijl. Deze trok veel bekijks, vooral onder de jeugd. Wij hopen natuurlijk dat er een echt raceteam is die dit gezien heeft, want zulke projecten smaken naar meer!
Complete service
Wat wij leuk vinden is voor klanten op zoveel mogelijk gebieden aan te haken. We hebben ervaring met zowel online als offline projecten met de bijbehorende processen. Een mix hiervan is voor ons echt smullen. Lukt het ons niet zelf om een project op te pakken dan hebben we altijd wel iemand in ons netwerk die we kunnen aanschakelen, zoals in dit geval LAP Marketing voor de website van MijnWerkbus. Wij hebben dit als zeer waardevol ervaren en MijnWerkbus is ook zeer tevreden met de werkwijze en wat uiteindelijk online staat.
Maatwerk voor iedereen
Ook toe aan een maatwerk logo of wil je een compleet nieuwe huisstijl? Mogen wij meedenken over je branding en diverse materialen (offline en online) verzorgen? Neem dan gewoon even contact op.
ernst@yourdentity.nl | Telefoon: 026 3010110 / 06 55101877
- Bekijk meer
- Belettering
- Huisstijl
- Maatwerk
- Website