Via het account van een oud klasgenootje van vroeger zag ik zo af en toe berichten voorbij komen van Equicombi bodemvlakkers. Zonder enige knowhow van de paardenbusiness heb ik op een dag de stoute schoenen aangetrokken een een berichtje gestuurd. Voor 'good old times sake' en natuurlijk om te kijken of we van waarde kunnen zijn voor dit bijzondere product.

Equicombi bodemvlakkers voorzien van nieuwe website
Website voor Equicombi bodemvlakkers




Na een aantal goede gesprekken, bij ons in Huissen en in Epse bij de klant, bleek dat het beter kon. Beter moest. Het besef was er dus wel maar het ontbrak nog aan de juiste middelen zoals een nieuwe website. Er was in het verleden wel eens wat gedaan aan reclame, maar nu met corona was toch wel duidelijk geworden dat het lastig afspreken is bij potentiële klanten. Men is wat voorzichtiger geworden. Zomaar even langsgaan kan niet meer. Ook het buitenland, zoals Duitsland en België, is het een stuk lastiger geworden. Geheel volgens onze online groeistrategie hebben we een plan gemaakt voor de website en zijn we aan de slag gegaan.
Een demonstratie is zo geregeld
'Voor een kopje koffie komen we langs voor een demonstratie'. Dat is wat Michael Taken (de eigenaar) altijd roept. 'Het product verkoopt als het ware zichzelf', aldus de klant, 'zolang we maar op locatie langs kunnen komen'. Maar tijden veranderen. Mensen oriënteren zich eerst op internet. Zeker als het om een kleine investering gaat, wat ook geldt voor deze oerdegelijke en zelfontwikkelde bodemvlakker. Het is dan toch zaak om ook online aanwezig te zijn.
Maar wat ga je dan vertellen? Welke USP's moeten benoemd worden en wat wil je laten zien? Is er al beeldmateriaal of is het beter om nieuwe te maken? Is er budget voor? Wie doet wat? In welke taal? Al deze vragen komen aan bod en in de praktijk blijkt dit een leerschool voor beide partijen. Je hebt maar een kans voor een goede eerste indruk, maar je wilt wel zo goed en zo snel mogelijk online.
Nieuwe website en andere middelen voor Equicombi B.V.
Zo gezegd, zo gedaan. Om te beginnen is het oude logo gerestyled waardoor de uitstraling beter werd. Ook hebben we een tijdelijke pagina op het .com-domein gezet (de oude website kon echt niet meer). Daarna is samen met de klant de content voor de website bepaald, zijn de teksten geschreven, foto's en video's gemaakt en voorzien van branding en is een bestaand YouTube kanaal opnieuw ingericht. Ondertussen zijn we aan de slag gegaan met andere ondersteunende middelen zoals posters in drie talen, banners en plaatjes voor social media.
Op termijn gaan we kijken of we nog nieuwe diensten en producten kunnen toevoegen, want maatwerk is een van de sterke eigenschappen van Equicombi. Ook zijn er al plannen om de website meertalig te maken, om te beginnen met Duits vanwege de grote afzetmarkt. Equicombi B.V. is er vanaf nu klaar voor!
De website is hier te bekijken.
Maatwerk voor iedereen
Ook toe aan een nieuwe website of wil je een compleet nieuwe huisstijl? Neem dan gewoon even contact op.
ernst@yourdentity.nl | Telefoon: 026 3010110 / 06 55101877